NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ.

Zestawienie bibliograficzne w wyborze.

DRUKI ZWARTE

1. Aktualne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych/ S.Minilewicz. Kraków : Impuls, 2000 . - 121s.

Nr inw.34684

2. Autyzm : jak pomóc rodzinie / P.Rondall, J.Parker. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw.Psycholog., 2001. - 319s.

Nr inw.35005

3. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / E.Pisula . - Warszawa : PWN, 2001 . - 153s.

Nr inw. 34995

4. Autyzm wyzwaniem naszych czasów /pod red. T.Gałkowskiego i J.Kossewskiej. - Kraków: Wyd.Nauk.Akademii Pedagog., 2001 . - 238s.

Nr inw. 35644

5. Cela : odpowiedź na zespół Downa /A.Sobolewska . - Warszawa :Wydawn.WAB 2002 . - 250s.

Nr inw. 35329

6. Człowiek niepełnosprawny zagrożenia i szanse rozwoju / pod red.B.Aonila . - Bydgoszcz : Wyd.Uczelniane WSP , 1999. -264s.

Nr inw.34052

7. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin z afazją / pod red.A.Balejko. - Białystok : Antoni Balejko , 1998. - 114s.

Nr inw. 33404

8. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym/ T.Gałkowski. - Warszawa: WsiP,1995 . - 271s.

Nr inw. 33699,33115

9. Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja /K.J.Zabłocki. - Warszawa : Wydaw.Akademickie "Żak", 1999 . - 237s.

Nr inw. 34050, 34109

10. Dziecko niepełnosprawne z dysfunkcją narządu ruchu / B.Arusztowicz, W.Bąkowski . - Kraków : "Impuls" , 2001. -136s.

Nr inw. 34986

11. Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych : założenia i rzeczywistość / J. Bąbka . - Poznań : Wydaw.Fundacji Humaniora , 2001. -254s.

Nr inw.35156

12. Elementy metodyki nauczania początkowego dzieci upośledzonych umysłowo / A.Mikrut, J.Wyczesany. - Kraków: WNAP, 2001. - 240s.

Nr inw. 35189

13. Integracyjne złudzenia ponowoczesności (sytuacja ludzi niepełnosprawnych) / A.Krause . - Kraków : Oficyna Wydaw."Impuls" , 2000 . - 204s.

Nr inw. 34694

14. Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa :poradnik dla rodziców i wychowawców / E. Minczakiewicz .- Kraków : Wyd.Nauk.Akad.Pedag., 2001. - 252s.

Nr inw. 35672, 35078

15. Mów Piotrek : rozwijanie ustnej komunikacji językowej metodą psychostymulacyjną u dziecka z zespołem Downa / M.Młynarska. - Kraków : Impuls, 2001. -102s.

Nr inw. 35561

16. Niepełnosprawność a struktura identyfikacji społecznych/ K.Błeszyńska . - Warszawa : Wyd.Akademickie "Żak" , 2001 . - 341s.

Nr inw. 35313, 34908

17. Obecność : zebrane testy : pamiętnik Pracowni Rozwijania Twórczości Osób Niepełnosprawnych w Toruniu / A.Wojciechowski . - Toruń : Wydaw. Uniw. ,2001. - 447s.

Nr inw. 35458

18. Opieka i wychowanie w rodzinie dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim / A. Kozubska . - Bydgoszcz : Wydaw.Uczelniane Akademii Bydgoskiej , 2000 . -231s.

Nr inw. 35076

19. Poznanie ucznia szkoły specjalnej : wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim : diagnoza i interpretacja / J.Gładkowska .- Warszawa: WSiP, 1999. - 295s.

Nr inw.34326

20. Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie / pod red. A.Strumińskiej. - Warszawa : PWRiL, 2003 . - 297s.

Nr inw. 35650,35646

21. Psychoterapia dzieci niepełnosprawnych ruchowo / G.Brearley. - Warszawa : WSiP, 1999. - 166s.

Nr inw. 34195,34411,34534

22. Stymulacja od podstaw :jak stymulować rozwój osób głęboko wielorako niepełnosprawnych / A.Frohlich. - Warszawa : WSiP, 1998. - 303s.

Nr inw. 33853

23. Sytuacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie polskim/ M.Komorska. - Lublin: Wydaw.UMSC, 2000. -140s.

Nr inw. 34702

24. Zacznijmy razem : dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej : poradnik dla nauczycieli szkół integracyjnych / J.Popławska, B.Sierpińska .-Warszawa :WSiP, 2001. - 111s.

Nr inw. 35553,34813,34771

25. Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych /A.Maciarz. - Kraków: Impuls,1999. - 137s.

Nr inw. 34651

 

DRUKI CIĄGŁE

1. Bliżej świata (Internet w życiu osoby niepełnosprawnej) / M.Klimek // "Wychowawca" . - 2003, nr 6, s.18 -19

2. Diagnoza dla rozwoju osób niepełnosprawnych /J.Stochmiałek// "Szkoła Specjalna" . - 2002, nr5, s.304.

3. Dwadzieścia lat pomocy dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej /J.Bogdaszewski // "Przyjaciel Dziecka". - 2003, nr 1/6, s.52 -53.

4. Edukacja dzieci niewidomych i słabo widzących w Polsce - historia, teraźniejszość i wizje przyszłości / J.Kuczyńska -Kwapisz // "Szkoła Specjalna" . - 2001 , nr 2, s.85 -88.

5. Europejski Rok Osób Niepełnosprawnych 2003 /"Przyjaciel Dziecka" . - 2003, nr 1/6,s.39.

6. Koncepcje edukacji studentów niepełnosprawnych/ J.Stochmiałek //"Szkoła Specjalna". -2001, nr 5,s.259 -266.

7. Kryzys psychiczny rodziców w związku z pojawieniem się w rodzinie dziecka niepełnosprawnego /M.Popielecki,I.Zeman //"Szkoła Specjalna" . - 2000,nr 1, s.15 -18.

8. Kształcenie pracowników socjalnych dla potrzeb osób niepełnosprawnych / M.Orłowska //"Szkoła Specjalna" . - 2000, nr 4, s.185 -190.

9. O potrzebie kreacji w życiu dzieci niepełnosprawnych /A.Hryniewska // "Szkoła Specjalna". - 2000,nr 4,s.180 -184.

10. O współpracy z rodzicami dzieci niepełnosprawnych /K.Szoć,M.Raszewska // "Szkoła Specjalna". - 2001, nr3,s.169 -172.

11. Osoba z upośledzeniem umysłowym też staje się dorosła / J. Loch // "Szkoła Specjalna". - 2003, nr 2, s. 95-96.

12. Prawa osób niepełnosprawnych w Unii Europejskiej / A.Sołtysiak,A.Sułot // "Przyjaciel Dziecka". - 2003, nr 1/6,s.40 -43.

13. Problemy funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach/ A.Marchewka, M.Kluba //"Kultura Fizyczna" . - 2002, nr 7/8, s.16 -18.

14. Samoocena dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie/ Z.Janiszewska// "Szkoła Specjalna". - 2002, nr 1, s.9 -16.

15. Służba osobom niepełnosprawnym jako kategoria pedagogiczna /J.Michalski // "Szkoła Specjalna". - 2001, nr 5,s.280 -283.

16. Szkolnictwo specjalne - integracyjne / W.Książek // "Wychowawca". -1999, nr 3, s.20.

17. Wyrównywanie szans dzieci niepełnosprawnych /K.Chowańska // "Przyjaciel Dziecka". - 2003, nr 1/6, s.44 -45.

oprac. mgr J.Miłkowska

wróć