W Urszulańskim lesie

Rywalizacja międzyklasowa - w środę, 20 czerwca 2018
Turniej klas ze znajomości książek:
Aleksander Alan MILNE
:
Kubuś Puchatek, Chatka Puchatka
w tłumaczeniu Ireny Tuwim


Autorka LOGO - Alicja S.

 

Pytania - slajdy prezentacji

drużyny i klasy:

Klasa Skład drużyny Wylosowana kolejność Punkty, miejsce drużynowo
odpowiedzi + stroje = wynik ; miejsce
Punkty za scenkę Miejsce klasowo
7 a SP Kamil Rutowicz, Maksymilian Książka 7 9,6 punktów - III miejsce - -
2 a G - 4 - 23,5 III miejsce
2 b G - 11 - 29 II miejsce
2 c G Piotr Pustelnik, Paulina Mokrzycka, Kacper Oczadły 3 11 punktów - II miejsce - -
3 a G - 8 - 30 I miejsce
3 b G Natalia Bernacka, Łucja Okoń, Julia Wita 5 12 punktów - I miejsce - -

Podział zadań Bibliofilów:

Eksperci Martyna M., Paulina M.
Konferansjerka Alicja S., Maciej P.
Czytanie pytań Rafał Ś., Piotr S.
Zdjęcia Jan Ż.
Sprzęt Maciej D.
Liczenie punktów Zuzanna K., Magdalena S.
Mierzenie czasu Julia H.
Wypisanie dyplomów Zuzanna K.
Szef od mebli Rafał Ś.
Podawanie nagród oraz losów Laura K., Magdalena G.
Logo Alicja S.
Wystrój sali Paulina M.
Dzwonek - koniec przerwy Rafał Ś.

Przebieg TURNIEJU - Matylda zastępuje nieobecną osobę

Wszyscy Bibliofile od 7.00 przygotowują salę - meble (stoliki z krzesłami dla jury - 6 i liczących punkty - 2, stolik na nagrody, ławki dla czytających pytania i konferansjerów, krzesła dla drużyn (34), krzesła na około sali, w środku niskie ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnuje Rafał. Maciej i Jan montują sprzęt. Paulina odpowiada za estetykę sceny.

8.00 - sprawdzanie obecności w klasach

Turniej rozpocznie o godzinie: 8.15 rano

Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy

Konferansjerzy Alicja i  Maciej - witają członków jury, nauczycieli i uczniów. Zapraszają uczestników konkurencji drużynowej, którzy wchodzą na salę ze sceny w wylosowanej kolejności demonstrując jednocześnie stroje (Jan robi zdjęcia) i siadają na krzesełkach z prawej strony sceny

1. Część drużynowa:

a) Każda drużyna  wylosowanej kolejności wychodząc na środek i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie. Podaje w wybranej przez siebie kolejności numery pytań. Pytania czytają na przemian
Rafał i Piotr. Maciej pokazuje odpowiedni slajd prezentacji. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 3 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnuje Julia . Punkty notują i podliczają Zuzia i Magda

b) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Eksperci - Paulina i Martyna Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notują Zuzia i Magda

Podsumowanie programu ERASMUS PLUS - ok. 5 -15 min - Pani Profesor Zofia W.

Podziękowania dla Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą niespodziankę.

- ok. 10 min

W tym czasie podliczają punkty. WAŻNE! Łączna ocena za strój wynosi maksymalnie 3 punkty, liczymy ŚREDNIĄ, a nie dodajemy!!!

c) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.

Ogłaszamy 30 minutową przerwę na herbatę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (np. przestawiają krzesełka - Rafał wszystkiego pilnuje i szybko idzie na portiernię i prosi o dzwonek po 30 minutach.

Po 30 minutowej przerwie, dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję

2. Część międzyklasowa:

a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę na temat: W Urszulańskim lesie). Czasu pilnuje - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.

b) Jury składające się z Eksperta, Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni: wkład pracy, zgodność z tematem, zaangażowanie, stroje, dowcip

Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy (głos decydujący w ocenie mają Eksperci). Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody (podają je...), które wręczają członkowie Jury. Zdjęcia Laureatów wykonuje Jan - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.

Zuzia wypisuje dyplomy dla klas (wpisuje oznaczenie klas). Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy Jan (lub przewodniczącego samorządu klasowego). Nagrody podają: Laura i Magda

Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz - należy się OSOBIŚCIE odmeldować


Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku