Mały Książę na planecie ZSU

Rywalizacja międzyklasowa - w środę, 21 czerwca 2017
Turniej klas ze znajomości książki:
Mały Książę

Prezentacja z pytaniami:

Zwycięskie drużyny i klasy:

Klasa Skład drużyny (odpowiada na kalambury) Wylosowana kolejność Punkty, miejsce drużynowo
odpowiedzi + stroje = wynik ; miejsce
Punkty za scenkę Miejsce klasowo
2 a G Zuzanna Bartosz, Julia Harazim, Natalia Pyszny, (Emilia Słońska) 10 12 + 3 = 15
III miejsce
21 7 miejsce
2 b G Wiktoria Niewiadomska, Łucja Okoń, Natalia Bernacka (Anna Kulas) 1 18 + 3 = 21
II miejsce
26 5 miejsce
2 c G Justyna Damec, Oliwia Stępska, Łukasz Kosior (Joanna Białecka) 5 9 + 3 = 12
5 miejsce
31 II miejsce
2 a L Maria Cieciura, Dominka Paluch (Justyna Cieniawa) 2 21 + 3 = 24
I miejsce
33 I miejsce
2 b L Kinga Grychtoł, Agata Szwanda, Jakub Trepka (Adam Kacymarcyzk) 4 11 + 3 = 14
IV miejsce
29 III miejsce

Do rywalizacji zapraszamy wszystkie klasy gimnazjum, oraz pierwsze i drugie klasy liceum. Bawić się będziemy w ostatnią środę roku szkolnego

Podział zadań Bibliofilów:

Eksperci Martyna Mika, Adam Olech
Konferansjerka Weronika Lasończyk, Cezary Świtała
Czytanie pytań Matylda Zielińska, Piotr Spandel
Zdjęcia Paulina Kania
Sprzęt Jan Żukowski, Maciej Dyrda
Liczenie punktów Paulina Musiolik, Rafał Świerczewski
Mierzenie czasu Maciej Wilgucki
Wypisanie dyplomów Martyna Mika, Paulina Musiolik
Szef od mebli Maciej Wilgucki
Podawanie nagród oraz losów Małgorzta Pionior, Maciej Wilgucki
Logo Maria Jonderko
Wystrój sali Matylda Zielińska, Adam Olech
Dzwonek - koniec przerwy Matylda Zielińska

Przebieg TURNIEJU - wersja robocza:

Wszyscy Bibliofile od 7.00 przygotowują salę - meble (stoliki z krzesłami dla jury - 6 i liczących punkty - 2, stolik na nagrody, ławki dla czytających pytania i konferansjerów, krzesła dla drużyn (34), krzesła na około sali, w środku niskie ławki i materace - dla widowni), przenoszą do sali gimnastycznej potrzebne materiały (nagrody, dyplomy, projektor, laptop, 2-3 mikrofony, materiały dla jury) - wszystkiego pilnuje: montują sprzęt. odpowiada za powieszenie logo i estetykę sceny.

8.00 - sprawdzanie obecności w klasach

Turniej rozpocznie o godzinie: 8.15 rano

Bibliofile tego dnia ubierają strój nawiązujący do tekstu książki albo w mundurek galowy

Konferansjerzy - witają członków jury, nauczycieli i uczniów. Zapraszają uczestników konkurencji drużynowej, którzy wchodzą na salę ze sceny w wylosowanej kolejności demonstrując jednocześnie stroje (Paulina robi zdjęcia) i siadają na krzesełkach z prawej strony sceny

Wstęp - piosenka: Cezary

1. Część drużynowa:

a) Każda drużyna  wylosowanej kolejności wychodząc na środek i losuje 3 jajka niespodzianki z numerami pytań - losowanie. Podaje w wybranej przez siebie kolejności numery pytań. Pytania czytają na przemian
Jan
pokazuje odpowiedni slajd prezentacji. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 3 punktów. Wśród losów jest kilka niespodzianek, z gratisowymi punktami. Pytania mają różny poziom trudności - liczy się nie tylko wiedza, ale i szczęście. Maksymalny czas na odpowiedź (wraz z czytaniem pytań) na wszystkie 3 pytania, jaki ma każda z drużyn to 3 minuty - nie chodzi o to, by kogokolwiek poganiać, ale by drużyna od razu mówiła, że np. czegoś nie wie (nie chcemy nocować :-) w szkole). Czasu pilnuje. Punkty notują i podliczają

b) Jury ocenia stroje, w jakich występują uczestnicy - od 0 - do 3 punktów za strój przez podniesienie tabliczek (oceny Jurorzy zapisują na swoich kartkach - notatkach). Oceną strojów zajmują się: Eksperci - Przedstawiciele Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego). Oceny notują

Podziękowania dla Bibliofilów kończących naukę w Gimnazjum. Wszyscy Uczestnicy konkurencji drużynowej oraz Bibliofile (w ramach podziękowań za pracę) otrzymują małą niespodziankę.

- ok. 10 min

W tym czasie podliczają punkty. WAŻNE! Łączna ocena za strój wynosi maksymalnie 3 punkty, liczymy ŚREDNIĄ, a nie dodajemy!!!

c) Jeśli po podliczeniu punktów za stroje i pytania nie uda się wyłonić zwycięscy - najlepsze drużyny losują po 2 pytania, na które odpowiadają. Cel jest taki, by wyłonić laureatów miejsca pierwszego, drugiego i trzeciego.

Ogłaszamy 30 minutową przerwę na herbatę, w czasie której Bibliofile przygotowują salę do drugiej konkurencji (np. przestawiają krzesełka - wszystkiego pilnuje szybko idzie na portiernię i prosi o dzwonek po 30 minutach.

Po 30 minutowej przerwie, dzwoni dzwonek, zaczynamy drugą konkurencję

2. Część międzyklasowa:

a) W wylosowanej kolejności klasy prezentują 3 minutowy skecz (humorystyczną scenkę na temat: Mały Książę na planecie ZSU). Czasu pilnuje - po 5 minutach trwania - scenkę przerywamy - szanujemy wzajemnie swój czas.

b) Jury składające się z Eksperta, Przedstawiciela Rady Rodziców i Przewodniczących Samorządu Uczniowskiego oceni: wkład pracy, zgodność z tematem, zaangażowanie, stroje, dowcip

Za scenkę Jury przyznaje od 0 do 5 punktów dla klasy (głos decydujący w ocenie mają Eksperci). Prezentacja wszystkich drużyn będzie trwała około godziny. W czasie podliczania punktów za scenki - Laureaci pierwszej konkurencji - drużynowej otrzymują nagrody (podają je...), które wręczają członkowie Jury. Zdjęcia Laureatów wykonuje Paulina K. - pozowanie. Imienne dyplomy zostaną wydrukowane i wręczone wraz ze świadectwami, przez Wychowawców, w klasach.

wypisuje dyplomy dla klas (wpisuje oznaczenie klas). Jury uroczyście ogłasza wyniki konkurencji klasowej (scenki). Nagroda dla najlepszej klasy, pamiątkowe zdjęcia klasy Paulina K. (lub przewodniczącego samorządu klasowego).

Po zakończonej imprezie WSZYSCY Bibliofile sprzątają salę, odnoszą wszystkie meble i inne przedmioty na właściwe im miejsca. Dopiero gdy przywrócimy ład i porządek, będzie można opuścić szkołę. Tego dnia decyzję o opuszczeniu szkoły przez Bibliofila - podejmuje nauczyciel bibliotekarz - należy się OSOBIŚCIE odmeldować


Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku